violin-facts-fiddle

جالب ترین حقایق در مورد ویولن

جالب ترین حقایق در مورد ویولن

 

  1. روده حیوانات و ویولن: چه چیزی مشترک است؟

زمانی بود که سیم‌های ویولن همیشه از مواد مصنوعی ساخته نمی‌شدند و مانند امروز از فلزات رشته‌ای فولادی جامد نبودند. در واقع، قبلاً استاندارد بود که سیم های ویولن از روده حیوانات (به طور خاص از روده گوسفند) ساخته می شد. این نوع تارها را تارهای «کتگوت» می‌نامند و در حالی که قطعاً از روده ساخته می‌شوند، سازندگان تار هرگز از روده گربه استفاده نمی‌کنند.در صورت تمایل، می توانید یک مجموعه بخرید و آنها را امتحان کنید زیرا هنوز در حال تولید هستند اما برای قبض بالا آماده باشید. صدای آن‌ها شبیه سیم‌های فلزی است که امروزه استفاده می‌کنیم، اما سیم‌های catgut صدایی بسیار غنی‌تر و خالص‌تر دارند.رشته هایی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند فولاد رشته ای جامد یا مواد مختلف دیگر هستند و همچنین گاهی اوقات با نقره یا طلا روکش می شوند.

 

  1. ویولن نزدیک به 500 سال قدمت دارد

درست است، ویولنی که ما امروز می نوازیم نزدیک به پنج قرن پیش توسط سازندگان مشهور آندریا آماتی، آنتونیو استرادیواری و جوزپه گوارنری ساخته شد. این رقبای ساز ویولن ساز را ساختند که پس از برخی تنظیمات تبدیل به ویولن مدرن شد. سازهای اصلی آنها از گران ترین ویولن های جهان هستند! خوشبختانه، نیازی به صرف میلیون‌ها دلار برای نواختن سازی ندارید که شبیه به آنچه تکنوازان امروزی می‌نوازند.

 

  1. کوچکترین و بزرگترین ویولن جهان

آیا می دانستید که طول کوچکترین ویولن جهان یک سانتی متر (۰.۴ اینچ) است؟ این ساز توسط چن لیانژی (از گوانگژو چین) ساخته شده است و سیم های ساز آنقدر نازک است که نواختن با آن غیرممکن است.بزرگترین ویولن جهان پانزده سازنده را از استادان ویولن و آرشه سازی Vogtland در Markneukirchen آلمان برای تولید ابزاری به طول چهارده فوت (4.3 متر) و عرض چهار و نیم فوت (1.4 متر) گرفت. طول این کمان هفده فوت (5.2 متر) است و شرکت آلمانی اکنون رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین ویولن در اختیار دارد.

 

  1. کلمه ویولن از…

کلمه ای که ما برای توصیف ساز چهار سیم خود استفاده می کردیم در واقع از کلمه لاتین قرون وسطایی vitula گرفته شده است که قبل از تبدیل شدن به کلمه مدرن برای گوساله ماده اشاره ای به الهه شادی داشت. در نهایت کلمه لاتین vitula به fides/fidula و سپس ویولن و کمانچه تبدیل می شود. بنابراین اگر می خواهید ساز خود را کمانچه بنامید (مثل موتزارت و پدرش) پس اکنون شواهدی دارید که استدلال شما را تأیید می کند!

 

  1. نواختن ویولن کالری می سوزاند

هنگام نواختن ویولن – شاید هرگز حدس نمی زدید – در حال تمرین سبک هستید!

نوازندگان ویولن معمولاً هنگام نواختن ساز خود 170 کالری در ساعت می سوزانند که تقریباً همان کالری سوزانده شده با پیاده روی آهسته و یک ساعته است.موسیقی کلاسیک و آلات موسیقی معمولاً به عنوان یک تمرین در نظر گرفته نمی‌شوند، اما نواختن ویولن به حرکات ماهیچه‌های کوچک زیادی از دست چپ و راست نیاز دارد. اگر تا به حال ویولن نواخته باشید، منظورم را می‌دانید: این یک «تمرین آسان» است، اما هنوز هم نتیجه می‌دهد! 170 کالری در ساعت زمانی است که به خوبی صرف می شود و همچنین لذت بخش است.

 

  1. 200 تار موی اسب لطفا

در کمان هر ویولونیست، (معمولا) 150 تا 200 رشته موی اسب پوشیده شده با رزین وجود دارد. کمان های ویولن به موی اسب نیاز دارند تا سیم را به لرزه درآورد و صدا تولید کند. هر چند وقت یکبار هنگام نواختن ویولن، یک یا دو تار مو از دست خواهیم داد. این یک چیز خوب است که حدود وجود دارد. 200 تار مو باقی میماند، در غیر این صورت، ممکن است نیاز به چند اسب در اطراف داشته باشیم.

 

Leave A Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .